Je barva auta důležitá?

Když si kupujeme nové auto, zajímá nás mnoho věcí – značka, vybavení, typ a síla motoru a mnohé další. Pro většinu lidí se až někde ke konci seznamu nachází barva karoserie. Jistě, chtějí takovou, která se jim líbí, avšak důležitější jsou pro ně jiné věci.

 

Zde se však nabízí otázka, zda se jedná o skutečně tak bezvýznamnou záležitost, jak si mnoho lidí myslí. Je totiž možné, že má mnohem větší vliv, než by se na první pohled mohlo zdát.

 

V první řadě je samozřejmě dobré vědět, že určité barvy přitahují určité problémy. Například červená auta si ptáci mnohem častěji vybírají jako toaletu. To může být problém, pokud parkujete venku na otevřeném prostoru, nikoliv v garáži. Na modrých či černých vozech jsou zase mnohem lépe vidět všechny škrábance.

 

šedé auto není na silnici příliš vidět

 

Daleko větší problém je však otázka bezpečnosti. Je totiž potřeba si uvědomit, že vůz, který má jasnou barvu, například červenou či žlutou, bude i za zhoršené viditelnosti mnohem lépe vidět, než například ten bílý či šedý.

 

To samozřejmě platí nejen během jízdy, ale i při parkování. Do takového vozidla totiž ostatní řidiči mnohem méně často narazí. Zde nám tedy v podstatě barva může zachránit i život. To je dobré mít při výběru na paměti, zvláště pokud chceme jezdit skutečně často a daleko.

 

jasně červený vůz

 

Na druhou stranu, někteří naopak chtějí splynout s terénem. Mohou to být třeba myslivci nebo vojáci, kteří chtějí, aby jejich vůz byl co nejméně viditelný. Ti proto zvolí takový odstín či jejich kombinaci, který jim pomůže se v daném terénu skrýt.

 

Zde tedy můžeme vidět, že se jedná o složitější záležitost, než by se na první pohled mohlo zdát. Při výběru vozidla je pak dobré mít toto vše na paměti, především pokud máme možnost výběru z více barev. Jistě, není pochyb o tom, že například spotřeba pohonných hmot či bezpečnostní prvky jsou mnohem důležitější, avšak neměli bychom zapomínat, že i tento faktor si zaslouží pozornost, a není dobré jej opomíjet.

Categories: Auto moto

Kdy je lepší využít spíše veřejnou hromadnou dopravu?

Dnes můžeme poměrně snadno a rychle cestovat i na relativně velké vzdálenosti. To mnohým z nás umožňuje mít zaměstnání i celkem daleko od místa bydliště. Přitom si můžeme být jisti, že se tam díky rozsáhlé síti silnic, které křižují naši republiku, dostaneme bez problémů a včas.

 

Samozřejmě nemusíme jezdit jen do zaměstnání. Jezdí se často i na nákupy, výlety či dovolenou. Ve všech případech je však nutné uvážit, jak se tam co nejlépe a nejefektivněji dostat. To platí zvláště dnes, kdy ceny pohonných hmot dosahují rekordních výšek. Tou nejčastější možností, kterou využíváme, je osobní automobil. A je pravdou, že má mnoho výhod. Nemusíme čekat, až přijede, a dopravíme se s ním přesně na místo, a to bez případných přestupů. Také pohodlí je zde o něco větší, neboť se nebudeme muset mačka s cizími lidmi.

 

moderní osobní automobil

 

Navíc, pokud jedeme na nákup či několikadenní výlet, nemusíme mít starost o to, kam dáme naše zavazadla. Pokud navíc vezeme i křehké věci, můžeme je naaranžovat tak, aby se během jízdy nerozbily.

 

Jinou možností je využít služeb veřejné hromadné dopravy, nejčastěji autobusu. Jeho výhody jsou dnes především finanční, neboť v celkovém součtu vyjde jízdenka levněji. Navíc přepravní společnosti nabízí i možnosti nejrůznějších slev. Pokud tedy danou trasou jezdíme pravidelně, můžeme ušetřit pěknou částku peněz.

 

autobus městské hromadné dopravy

 

Výhodou je také fakt, že u nás je síť hromadné dopravy poměrně slušně rozvinutá. Není tedy problém dostat se prakticky kamkoliv, i když je pravda, že do malých, zapadlých vesniček zajíždí autobusy zpravidla dvakrát či třikrát denně. Při výběru možnosti je však také potřeba zvážit i další faktory, jako například jak daleko od zastávky či nádraží je náš cíl, případně jaké jsou v jeho blízkosti možnosti parkování. S tím bývá potíž zvláště v posledních letech, kdy je čím dál více parkovišť placených. Je tedy dobré se pořádně zamyslet, abychom nakonec zbytečně netratili. To by totiž byla opravdu škoda.

Categories: Auto moto

VW Passat

Pokud chcete být někdy na cestě nenápadný, ale opravdu nenápadný a chcete splynout s prostředím tak si sežeňte černý Passat 2.0TDI s chromovými doplňky, na první pohled vám může připadat že toto je fake-lift, protože ten nový facelift tady není moc vidět, ale ve skutečnosti tu je. Volkswagen, který Passaty už dělá nějaké ty desetiročí a vyrobil jich už něco okolo 30mil, se soustředil na podstatné věci, na drobnosti, kterými vám dokáže, že tento Passat je opravdu faceliftovaný, a že si zaslouží i naši pozornost. Těch drobnosti, které přesvědčí, že tento Passat je nový, je několik. Koukněte se na něj zepředu, nezdá se vám nový?
Passat ALLTRACK
Led technologie vás přesvědčí, nové jsou i světla, které jsou součásti Premium packetu, umí upravit paprsek světla dle potřeby, např. osvítí značky, chodce, pokud potkáváme protijedoucí auto a máme zapnutá dálková světla, tak automaticky odvrátí paprsky ať neoslňují protijedoucího řidiče.  Nový Passat má již konečně Apple CarPlay přes Bluetooth, je tu i funkce jménem Travel Assist (nejnovější generace těchto systémů), která pomáhá při jízdě na dálnici a drží v pruzích. Passat má také nové multimediální systémy nazvané Modular Infotainment Matrix, které mají integrovanou SIM kartu. Je možné si vybrat i velikost displeje – 6,5“, 8“, 9“, pro více náročné uživatele je k dispozici i 11,7“ displej s celkově kvalitnějším obrazem.
VW Passat
Celá grafika infotainmentu a celkově celého vozu se změnila, nově stačí říct „Ahoj, Volkswagene“ s přáním, které máte a auto zareaguje. Motorizačně pak zde budeme mít zážehové agregáty 1.4TSI se 115kW, 1.5TSI (110kW), 2.0TSI (140kW), 2.0TSI (200kW), vznětový pak 2.0TDI Evo (110kW), 1.6TDI (88kW), 2.0TDI (140kW) a 2.0TDI (176kW), všechny opět mají močůvku jménem AdBlue, která spolupracuje s filtrem pevných částic ke zmenšení emisí a větší výdrži DPF.

Categories: Auto moto