Uspěchaný svět

Není náhodou, že se neustále rozšiřují civilizační choroby. Lidé žijí v neustálém stresu a nakládají si toho více, než jsou sami schopni unést. Potlačují přirozené instinkty a ignorují výstražná světla křičící „STŮJ“. Honí se za prací a všemožnými úkoly, které se hromadí. Zapomínají snídat i obědvat, zůstávají v práci dlouho do noci a trpí deficitem spánku. Lidské tělo ovšem není stroj. Dříve či později se zastaví a odmítne cokoli dělat. Nebyli jsme stvořeni, abychom pouze pracovali. Naše tělo dokáže snést jen určité množství stresu, pak přichází na řadu oslabení imunity a v tom lepším případě rýma. V těch horších dochází k syndromu vyhoření, infarktu či mrtvici.
Naučme se zastavit se
Jak tedy předejít výše zmíněným problémům a zároveň nezůstat pozadu? Vždy je třeba nastavit si priority. Je pro vás důležitější částka, která vám přistane na účtu, nebo zdraví? Je zcela přirozené chtít vydělat peníze a postarat se o sebe a o rodinu. Stejně přirozená je ovšem péče o zdraví, tělo a ducha. Jsou případy, kdy lidé ztratí přirozenou potřebu a žijí prací. Nejen, že škodí vlastnímu zdraví, škodí svým rodinám, přátelům a nezřídka to končí velice špatně.
Neustále v pohybu
V první řadě si musíme oddělit čas pro práci a pro osobní život. Občas si práci nosíme domů a kombinujeme tak dva rozdílné světy, které by se ovšem neměly mísit. Na pracovišti také netrávíte čas hovory s přáteli či rodinou. Nevybíráte nábytek ani nevaříte večeři. Je tedy podstatné soustředit se pouze na to, co se od nás v tu chvíli očekává.
Po příchodu domů zapomeňte na prezentaci či konferenci. Patřičně se připravit je důležité, ale bez odpočinku stejně nejsme schopni odvést výkon.
Existuje spousta aplikací, které vám na pár minut denně mohou přinést klid. Stačí si do telefonu stáhnout jednu z nich a nechat se vést kouči, kteří se věnují meditacím či afirmacím, které vám pomohou nastavit si podvědomí tak, abyste se nenechali vyvést z míry.
Naplánujte si příjemnou večeři s partnerem, napusťte si vanu nebo se ponořte do oblíbené knihy. Vytvořte si doma místo, kde si každý den alespoň na pár minut dovolíte vypnout. Zapalte si svíčku, zavřete oči a soustřeďte se na dýchání. Představte si, jak s každým výdechem vypouštíte stres a negativní myšlenky. Nastavte si přesný čas, kdy se budete věnovat jen sami sobě. Neokrádejte se o něj. Žijte.
 

Categories: Společnosti